رفع مشکل Write Protected در فلش درایو‌ها
Modern and latest
جدیترین برنامه ها، نرم افزارهای کاربردی و مطالب آموزشی
جمعه 28 شهريور 1393برچسب:, :: 20:58 :: نويسنده : Mesut

اگر فلش درایو USB شما write protected است، به این معنی که اجازه فرمت اطلاعات یا اضافه کردن اطلاعات را به شما نمی‌دهد. جهت راه حل این مشکل، این مطلب را مطالعه کنید.

بر روی منوی Start ویندوز خود کلیک کنید و کلمه cmd را در بخش جستجوی برنامه‌ها و فایل‌ها تایپ کنید. در بالای منو استارت،cmd  را خواهید دید. سپس با کلیک راست بر روی آن Run as Administrator را انتخاب کنید.

 

دستور DISKPART را وارد کنید و اینتر را فشار دهید. در‌واقع Diskpart یک ابزار پارتیشن‌بندی است که در درون ویندوز وجود دارد  و از طریق دستور‌های خط فرمان قابل فراخوانی است. با کمک این ابزار خواهید توانست متغیر‌های درایو USB خود را تغییر دهید.

 

اکنون LIST DISK را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید. شما لیستی از دیسک‌ها را همچون شکل زیر مشاهده خواهید کرد. دو دیسک در دسترس خواهد بود: حافظه هارد دیسک (HDD) با نام Disk 0، و فلش درایو USB با نام Disk 1. مقدار حافظه Disk 1 بسیار کمتر از Disk 2 است (7441 مگ در مقابل 298 گیگ)، به همین دلیل متوجه می‌شویم که Disk 1 نشان‌دهنده فلش درایو و Disk 2 حافظه سیستم را نشان می‌دهد. از این قسمت به بعد باید بسیار دقت کنید، زیرا نباید کار خود را با یک دیسک اشتباه شروع کنید.

در این زمان که مشخص شده فلش درایو ما Disk 1 است باید عبارت SELECT DISK 1 را بنویسیم و اِنتر کنیم. در پاسخ به شما گفته خواهد شد که دیسک مورد نظر (Disk 1) انتخاب شده است. اکنون ATTRIBUTES DISK را تایپ کنید تا ابزار DISKPART همه چیز‌هایی که در مورد فلش درایو می‌داند را به شما بگوید. مهمترین  جوابی که دریافت می‌کنید، خط اولی است که گفته شده Current Read-only State: Yes، از این طریق متوجه می‌شویم که فلش درایو رایت پروتکتت است.

برای حذف کردن ویژگی رایت پروتکتت با استفاده از این ابزار خط فرمان، دستور ATTRIBUTES DISK CLEAR READONLY  را تایپ و سپس اِنتر کنید. اگر رفع شدن مشکل رایت پروتکتت موفقیت آمیز بود با نوشته Disk attributes cleared successfully مواجه خواهید شد.

 

اگر این ابزار نتوانست رایت پروتکتت موجود بر روی فلش درایو را از بین ببرد. اکنون می‌بایست با استفاده ابزار‌های فرمت کننده دیسک، فلش را به کلی فرمت کنیم. در ادامه چند نرم افزار که شرکت توسعه‌دهنده فلش برای فرمت کردن آماده کرده است را نام می بریم:

 

ابزار تعمیر شرکت Apacer

Apacer USB 3.0 Repair

 

ابزار تعمیر شرکت Kingston

Kingston Format Utility

 

ابزار تعمیر شرکت Transcend

AutoFormat Tool

 

منبع: زومیت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: